woensdag 27 juli 2011

Mijn labeldoekje is een feit!

Eindelijk... hij is af...

Na veel proberen, naaien, passen en meten,bloed, zweet, veel garen en stof verbruikt heb ik eindelijk mijn labeldoekje af!

Nou vragen jullie zich natuurlijk af, wat is een labeldoekje?

Nou dat is een doekje van badstof waar labeltjes aan vast gemaakt zitten. Op het badstof heb ik een figuurtje (in dit geval een hartje) erop genaaid.
Dit doekje is voor kleine kinderen en is goed voor hun motoriek. Je kunt hier honderden variaties mee bedenken. Verschillende kleuren, afbeeldingen enz.
Ondanks het een paar dagen heeft geduurd voordat ik het af had, is het erg leuk om te doen!

Ik heb zelf nog nooit een naaicursus gevolgd laat staan met een naaimachine gewerkt. Na enige uitleg van moeders, en veel proeflapjes gemaakt, draad weg gegooigd, stof kapot gescheurd en weet ik het allemaal wat is deze labeldoekje eruit gekomen:



Het is nog niet helemaal netjes, beetje scheef en de labels zijn iets te lang en een beetje scheef, maar ik ben al wel tevreden! Er zullen er zeker vele volgen! Heb al veel leuke ideeën, maar nu eerst tijd zien te vinden wanneer ik dat allemaal kan doen....

Geen opmerkingen: